Посольство України в Королівстві Нідерланди

, Київ 21:01

Провадження в закордонних дипломатичних установах України за заявами про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово

Нормативно правові акти

Процедура прийому і розгляду в закордонних дипломатичних установах України заяв про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово та прийняття за ними рішень  регулюється Порядком провадження в закордонних дипломатичних установах України за заявами про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном громадян України, які виїхали за кордон тимчасово, затвердженого наказом МЗС від 22.12.2017 № 573, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 18.01.2018 за № 77/31529.

Необхідні документи

Громадяни України, які виїхали за кордон тимчасово та досягли 16-річного віку, для оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном подають до ЗДУ в державі за місцем тимчасового перебування такі документи:

1) дійсний документ, що посвідчує особу та підтверджує її належність до громадянства України, а також дає право на виїзд з України, та його копію;

2) заповнена та підписана заява (додаток 1 до Порядку);

3) кольорова фотокартка розміром 3,5 х 4,5 см;

4) копія паспорта громадянина України (за наявності);

5) копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності);

6) довідка про реєстрацію особи громадянином України - для осіб, яким було оформлено в ЗДУ громадянство України, починаючи з 01 березня 2001 року;

7) документ, що підтверджує сплату консульського збору, або документ, на підставі якого заявник звільняється від його сплати.

Для оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном особи, яка не досягла 16 років, законний представник подає щодо неї такі документи:

1) заповнена та підписана законним представником заява - у випадку, коли законний представник не подає заяву щодо себе (додаток 1 до Порядку);

2) свідоцтво про народження особи, яка не досягла 16-річного віку, та його копія. Для осіб, народжених за кордоном, починаючи з 01 березня 2001 року, також подається довідка про реєстрацію особи громадянином України та її копія;

3) дійсний паспортний документ, що посвідчує особу законного представника, та його копія;

4) кольорова фотокартка розміром 3,5 х 4,5 см особи, яка не досягла 16-річного віку;

5) документи, що підтверджують повноваження законного представника, та їх копії. Повноваження одного з батьків дитини підтверджуються свідоцтвом про народження такої дитини. У разі невідповідності імені (імен) у документі, що підтверджує повноваження законного представника, та у паспортному документі додатково подаються документи, що підтверджують факт зміни імені;

6) нотаріально засвідчена згода законних представників або одного з них, який залишається в Україні, про залишення на постійне проживання за кордоном особи, яка не досягла 16-річного віку, або свідоцтво про смерть чи рішення суду про позбавлення батьківських прав, про визнання особи обмежено дієздатною, або недієздатною, або безвісно відсутньою, оголошення її померлою та копії таких документів. За відсутності одного з перерахованих документів подається рішення суду, яке дає право на виїзд дитини на постійне проживання за кордон, та його копія. У разі якщо інший законний представник є іноземцем або особою без громадянства, що підтверджується документально, його згода не вимагається. У такому випадку подається копія дійсного паспортного документа або свідоцтва про народження дитини, яким підтверджується, що інший законний представник є іноземцем або особою без громадянства. У разі якщо інший законний представник є громадянином України, який згідно з чинним законодавством України вважається таким, що постійно проживає за кордоном, що підтверджується документально, його згода не вимагається;

7) нотаріально засвідчена заява про згоду дитини віком від 14 до 16 років на оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном (додаток 2);

8) копія паспорта громадянина України (за наявності) та копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності);

9) документ, що підтверджує сплату консульського збору, у разі подання законним представником окремої заяви щодо оформлення документів на залишення на постійне проживання особи, яка не досягла 16-річного віку, або документ, на підставі якого законний представник звільняється від його сплати;

10) документ особи віком від 14 до 16 років, що посвідчує особу та підтверджує її належність до громадянства України, а також дає право на виїзд з України, та його копія (для особи віком до 14 років – за наявності).

УВАГА! Незалежно від результатів розгляду поданої заяви консульський збір не повертається.

Процедура розгляду справ щодо осіб, які досягли 16-річного віку

Матеріали про оформлення документів на залишення на постійне проживання за кордон розглядаються консульською посадовою особою, відповідальною за цей напрям роботи.

Матеріали про оформлення документів про залишення на постійне проживання за кордоном осіб, які досягли 16-річного віку проходять процедуру узгодження зі Службою безпеки України за місцем (останньої) реєстрації заявника в Україні через Департамент консульської служби Міністерства закордонних справ та за наявними в установами офіційними повідомленням про наявність обмежень щодо заявника у праві виїзду за кордон.

Після отримання відповіді з СБУ, Департамент консульської служби інформує відповідне дипломатичне представництво чи консульську установу України за кордоном, до якої звернувся заявник з відповідною заявою.

Відповідно до отриманої інформації така установа приймає рішення за поданою заявою про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном або про відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном.

Рішення про відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном приймається за наявності однієї з таких підстав:

1) заява заявника (законного представника) про відмову в продовженні розгляду поданої ним заяви;

2) заява одного із законних представників дитини або самої дитини віком від 14 до 16 років про відкликання своєї згоди на оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном;

3) настання однієї з умов, передбачених статтею 6 Закону України «Про порядок виїзду з України та в’їзду в Україну громадян України», що обмежує заявника у праві виїзду за межі України;

4) мотивовані заперечення СБУ.

Про прийняте рішення ЗДУ протягом п’яти робочих днів повідомляє заявника у письмовій формі засобами електронного чи поштового зв’язку та надає копію прийнятого рішення.

Одночасно з прийняттям рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном заявник інформується про необхідність зняття з реєстрації місця проживання в Україні та надання ЗДУ протягом шести місяців з дня направлення повідомлення наступних документів (а):

  • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі книжечки, - штампом зняття з реєстрації місця проживання;
  • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою відповідним органом реєстрації;
  • для особи, яка обліковувалася як зареєстрована в Україні, але не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою органом реєстрації;
  • для особи, яка не обліковувалася як зареєстрована в Україні та не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою органу реєстрації за місцем реєстрації законних представників або одного з них, який є громадянином України, за умови, що інший є іноземцем або особою без громадянства. У разі, якщо обидва законні представники є громадянами України, така довідка оформлюється за місцем останньої реєстрації місця проживання на території України кожного з них.

Після надання ЗДУ одного з передбачених вище документів, у паспорті громадянина України для виїзду за кордон проставляється штамп «постійне проживання» із зазначенням дати прийняття відповідного рішення, назви країни, посади, прізвища та підпису консульської посадової особи та видається довідка про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном.

Зазначена довідка видається без стягнення консульського збору.

У разі ненадання заявником копії паспорта громадянина України, яким він документувався або у разі, якщо він не документувався паспортом громадянина України, консульська посадова особа додатково здійснює процедуру перевірки оформлення паспорта громадянина України.

Процедура розгляду справ щодо осіб, які не досягли 16-річного віку

Рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном або про відмову в оформленні документів для залишення на постійне проживання за кордоном щодо особи, яка не досягла 16-річного віку на момент прийняття рішення, приймається без направлення запиту до СБУ протягом п’яти робочих днів з дня отримання всіх документів.

Про прийняте рішення ЗДУ протягом п’яти робочих днів повідомляє законного представника у письмовій формі засобами електронного чи поштового зв’язку та надає копію прийнятого рішення.

Одночасно з прийняттям рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном законний представник інформується про необхідність зняття з реєстрації місця проживання в Україні та надання ЗДУ протягом шести місяців з дня направлення повідомлення наступних документів (а):

  • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі книжечки, - штампом зняття з реєстрації місця проживання;
  • для особи, яка має паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою відповідним органом реєстрації;
  • для особи, яка обліковувалася як зареєстрована в Україні, але не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою про зняття з реєстрації місця проживання, виданою органом реєстрації;
  • для особи, яка не обліковувалася як зареєстрована в Україні та не оформлювала паспорт громадянина України, - довідкою органу реєстрації за місцем реєстрації законних представників або одного з них, який є громадянином України, за умови, що інший є іноземцем або особою без громадянства. У разі якщо обидва законні представники є громадянами України, така довідка оформлюється за місцем останньої реєстрації місця проживання на території України кожного з них.

Після надання ЗДУ одного з перерахованих документів, у паспорті громадянина України для виїзду за кордон проставляється штамп «постійне проживання» із зазначенням дати прийняття відповідного рішення, назви країни, посади, прізвища та підпису консульської посадової особи та видається довідка про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном (додаток 11).

Зазначена довідка видається без стягнення консульського збору.

У разі ненадання законним представником особи у віці від 14 до 16 років копії паспорта громадянина України, яким така особа документувалася або у разі, якщо така особа не документувалася паспортом громадянина України, консульська посадова особа додатково здійснює процедуру перевірки оформлення паспорта громадянина України.

Скасування прийнятих рішень та їх оскарження

Рішення про скасування рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном приймається керівником закордонної дипломатичної установи, яка прийняла рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном у разі:

1) подання особою недійсних / підробних документів, завідомо неправдивих відомостей або приховування суттєвого факту, наявність якого перешкоджає оформленню документів для залишення на постійне проживання за кордоном;

2) якщо заявник протягом шести місяців з моменту направлення йому повідомлення про прийняте рішення не звернувся до ЗДУ для завершення оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном.

Про прийняте рішення про скасування рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном ЗДУ протягом п’яти робочих днів інформує заявника в письмовій формі засобами поштового або електронного зв’язку.


Тарифи консульського збору

Тарифи консульського збору

Порядок прийому до розгляду клопотань громадян України про залишення на постійне місце проживання за кордоном

Увага! Новий порядок оформлення ПМП: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0077-18

Громадяни України, які виїхали за її межі тимчасово та досягли 16-річного віку, при порушенні клопотання про залишення на постійне місце проживання за кордоном подають особисто до Посольства України (в межах консульского округу якого вони проживають) такі документи:

  1. Паспорт громадянина України для виїзду за кордон чи інший документ, за яким громадянин України виїхав за її межі та копії усіх сторінок (крім чистих);

  2. 1 фотокартка розміром 35х45 мм;

  3. Заява-анкета, заповнюється українською мовою;

  4. Довідка з місця проживання (або копія картки-дозволу на проживання у Нідерландах);

  5. За наявності у заявника дітей віком до 16 років – оригінал і копія їх свідоцтв про народження (при народженні дитини на території Нідерланів – довідка та її копія про реєстрацію дитини громадянином України для дітей, які народились після 01.03.2001 р., за наявності - паспорт)При різних прізвищах заявника та дитини подається свідоцтво про шлюб заявника.

  6. Паспорт громадянина України  (за наявності) та одна копія.

  7. Нотаріально засвідчені заяви дітей віком від 14 до 18 років про згоду на своє залишення на постійне місце проживання разом з батьками або одним із них та її 3 копії. Оригінал заяви залишається в матеріалах справи.

  8. Якщо неповнолітні діти залишаються на постійне місце проживання за кордоном з одним із батьків, подається нотаріально засвідчена заява про згоду на це другого з батьків. У випадку смерті одного із батьків подається свідоцтво про смерть та одна копії. Якщо він пропав безвісті – рішення суду про його визнання безвісно відсутнім та  його копія. Якщо батько дитини був записаний до свідоцтва про народження дитини зі слів матері, подається відповідна довідка відділу РАЦСу за місцем реєстрації народження.

  9. Документ про сплату консульського збору.

  10. Три маркованих підписаних конверта (марки на суму: 3 х 1 євро).

  11. За розгляд клопотання про залишення на постійне місце проживання за кордоном стягується консульський збір у розмірі 235 євро (збір сплачується в приміщенні консульського підрозділу місцевою банківською карткою Maestro).

У випадку відмови у задоволенні клопотання, консульський збір не повертається.

Орієнтовний термін завершення загальної процедури оформлення ПМП -  до 8  місяців.

УВАГА!!!

  • Документи приймаються тільки комплектно.

  • Документи, видані іноземними органами влади, в т.ч. органами Нідерландів, подаються легалізованими або засвідченими штампом «APOSTILLE».

  • Іноземні документи мають бути перекладені на українську мову присяжним перекладачем. Переклад робиться після засвідчення документа «APOSTILLE» в нідерландських органах влади.

  • Написання Ваших прізвищ та імені у всіх документах та їхніх перекладах має збігатись та відповідати їх написанню у Вашому закордонному паспорті!

  • Довідка з місця проживання (або копія картки-дозволу на проживання у Нідерландах) не засвідчується «APOSTILLE» та не перекладається українською мову!

    Бланк: Інформація про ознайомлення 

    Заява про згоду дитини

Зразок заповнення заяви на ПМП:SAMPLE_.pdf


Консульський відділ Посольства України в Королівстві Нідерланди
Керівник: Юрій Петрович КАРПУК
Перший секретар з консульських питань
Адреса: Zeestraat, 78 2518 AD The Hague. Переглянути на мапі
Телефон: (070) 360 72 18
Факс: (070) 360 72 78
Ел. пошта: cons_nl@mfa.gov.ua, emb_nl@mfa.gov.ua
Веб-сайт: ФБ: https://www.facebook.com/Consulaat
Графік роботи:

Прийом громадян

    • Понеділок, Вівторок: 09:30 – 12:00
    • Середа: 14.30 - 17.00
    • Четвер: 10:00 – 12:00 -  прийом лише окремих категорій громадян України (інваліди, тяжко хворі, особи, які звертаються з метою реєстрації громадянства України за народженням своїм дітям). Загальний прийом громадян по четвергах не здійснюється.
    • П’ятниця: 09:30 – 12:00

У випадках техногенних катастроф, природних катаклізмів, терактів, масових заворушень, поранення чи загибелі громадян України, інших випадків, які загрожують життю чи здоров'ю наших співвітчизників, консульська допомога надається також у неприймальний час та у вихідні і святкові дні.

Увага! Консульський підрозділ Посольства України в Королівстві Нідерланди

не здійснюватиме прийом громадян у наступні святкові дні:

   

Дата/Date

08.03.2018

09.03.2018

09.04.2018

30.04.2018

01.05.2018

09.05.2018

28.05.2018

28.06.2018

29.06.2018

24.08.2018

15.10.2018

24.12.2018

25.12.2018

31.12.2018

 

Примітки:

Телефонні дзвінки з консульських питань приймаються з Пн-Пт з 09.00-12.30 та з 14.00-18.00 за номерами + 31 (70) 360 72 18 або за номером гарячої лінії (+31 6 17 47 46 07)

 


Перелік консульських дій