• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Питання-відповіді (FAQ)
Опубліковано 20 лютого 2023 року о 17:50

Поширені запитання / FAQ

 Коли відбувається прийом громадян? Чи потрібно заздалегідь призначати зустріч (співбесіду) з консулом?

Так, потрібно. З 17 жовтня 2022р. консульський прийом проводиться за попереднім записом. Єдина послуга, яка надається в порядку живої черги (без попереднього запису), - це оформлення тимчасового посвідчення особи (сертифікат).

 Запис на прийом здійснюється за посиланням: https://online.mfa.gov.ua/application. Запис на прийом не відбувається шляхом листування, у телефонному режимі або особистим зверненням до Посольства. 

Я не знаходжу відповіді на своє питання /  мені потрібна консультація. До кого мені звернутись?

У тому випадку, коли  не знаходите відповідь на своє питання в одному з розділів нижче, радимо звертатись  безпосереднього на електронну адресу консульського підрозділу Посольства України в Королівстві Нідерланди: [email protected]. Будь ласка, викладайте коротко суть питання, ПІБ, місце проживання  та вказуйте номер телефону нідерландського оператора для зв'язку.


1. Я приїхав до Нідерландів з окупованої території, у мене є лише паспорт-книжечка.

Отримайте в порядку живої черги з 9 до 13 години у Посольстві так званий "сертифікат", або тимчасове посвідчення особи. Для цього потрібна Ваша особиста присутність, оригінал паспорта, свідоцтва про народження (дітям) та дві фотокартки 3.5см на 4.5см на кожну особу якій потрібен сертифікат. Зауважте, що це єдина послуга яка надається в порядку живої черги.  

Якщо Ви приїхали з ТОТ (тимчасово-окупованої території) та Вам виповнилося 16 років та Ви ніколи не отримували паспорт громадянина України, необхідно звернутись до ДМС для встановлення особи та оформлення паспорта громадянина України.

2. Термін дії мого паспорта громадянина України для виїзду за кордон спливає або вже закінчився. Чи можу я оформити новий? 

Під час дії воєнного стану в Україні та упродовж року після його припинення, громадяни мають можливість безкоштовно продовжити термін дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон (тут і далі – ПГУВК), відповідно до Постанови КМУ №170 від 28 лютого 2022р.. Строк дії закордонного паспорта продовжується на п’ять років з дати подання заяви про продовження строку його дії (за умови якщо термін дії раніше не продовжувався), та відповідна заява про продовження дії паспорта може бути подана до закінчення строку його дії, але не раніше ніж за два місяці до дати його закінчення.

Крім того, громадяни України можуть одночасно використовувати не більше двох закордонних паспортів. Якщо у Вас є лише один ПГУВК, Вам може бути оформлено другий без необхідності його здачі при отриманні нового паспорта. Вартість для осіб до 16 років – 37 євро, з 16 років – 120 євро. Для дітей до 12 років можливе оформлення ПГУВК без їх присутності, але потрібна фотокартка 10х15 см, та паспорт одного з батьків. Анкети щодо оформлення ПГУВК заповнюються спільно з вами всередині приміщення Посольства. 

3. Термін дії мого паспорта громадянина України у формі ID-карти закінчився АБО не вклеєно фотокартки при досягненні 25- чи 45-річного віку у паспорт «книжечку». Чи можу я оформити новий? 

Якщо термін дії паспорта громадянина України закінчився під час воєнного стану, документ залишається чинним. Паспорт підлягає обміну впродовж 30 днів з моменту припинення або скасування в Україні воєнного стану.

Питання документування громадян паспортом громадянина України, у тому числі оформлення паспорта по досягненні 14 років, є винятково компетенцією Державної міграційної служби України та жодних дій щодо цих паспортів Посольством не вчиняється. Крім ДМСУ паспорт громадянина України можуть видавати також інші уповноважені суб'єкти, наприклад відокремлений підрозділ ДМСУ - державне підприємство "Документ" (у центрах "Паспортний сервіс", а також у центрах розташованих у містах Польщі: Варшава, Гданськ, Краків, Вроцлав).

4. У моєї дитини немає ПГУВК, чи можу я внести інформацію про неї до мого паспорта? 

Так, це можливо. Вам потрібно подати заповнену заяву, надати оригінал свідоцтва про народження дитини та дві фотокартки дитини 3.5см на 4.5см.

5. Я не можу ніяк записатись в електрону чергу на оформлення ПГУВК, що мені робити?

Оскільки закордонні дипломатичні установи мають обмежені можливості щодо обслуговування тимчасово переміщених осіб з паспортних питань, Урядом вчиняються певні дії щодо відкриття додаткових центрів обслуговування ДМСУ за межами України. На сьогодні на території Німеччини, Польщі, Чеської Республіки тощо діють декілька стаціонарних та мобільних пунктів ДМСУ в яких заявники можуть оформити як ПГУВК так і ПГУ у формі ID-картки. Повний перелік у відповідному розділі на цій сторінці. 

6. Я оформив паспорт в Україні у територіальному підрозділі ДМС та не встиг його отримати. Чи можу я отримати його в Нідерландах?

Так, відповідно до нещодавно прийнятих рішень Урядом, дозволено пересилання до ЗДУ з ДМС паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Ви можете подати відповідні заяви щодо пересилання 


7. Як перевірити стан оформлення паспорта який я замовив у ЗДУ? 

По завершенню подання документів на оформлення закордонного паспорта у закордонній дипломатичній установі заявник отримує довідку з індивідуальним номером (ідентифікатором сесії), за допомогою якого здійснюється перевірка стану виготовлення паспорта на вебпорталі МЗС України. Додаткова інформація за посиланням.



1. Мені треба потрапити на прийом громадян з нотаріальних питань. Як завчасно підготуватися?

  • Здійснити запис на вчинення нотаріальних дій за посиланням https://online.mfa.gov.ua/application
  • Підготувати проект документу, узгоджений з органом нотаріату/державної влади в Україні, який прийматиме до роботи оформлений дипустановою нотаріальний документ.
  • Заповнити необхідні формуляри (заява для видачі довіреності, заява для засвідчення справжності підпису, заява-згода батька/матері/законного представника на перетин кордону неповнолітньою особою віком до 16 років) та  Заяву щодо внесення довіреності в Єдиний реєстр довіреностей.
  • Долучити копії внутрішнього паспорта/паспортів довіреної особи/осіб, копії ідентифікаційних номерів довірителя та довіреної особи, копії правовстановлюючих документів, документи, що підтверджують право власності тощо. Особа довірителя ідентифікується за діючим закордонним/внутрішнім паспортом.
  • Весь пакетів документів необхідно подати під час прийому на флеш-носії, включно з проектом Заяви чи Довіреності у форматі Microsoft Word (*.doc, *.docx)
  • Додатково алгоритм дій можна знайти за посиланням: https://netherlands.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/dokumentai-ta-notarialni-diyi/notarialni-diyi

1. Моя дитина народилась в Нідерландах, як я можу оформити їй паспорт громадянина України для виїзду за кордон?

Для оформлення ПГУВК для Вашої дитини спершу потрібно оформити набуття дитиною громадянства України за народженням. Ця дія передбачає проставлення у місцевому суді штампу «Апостиль» на свідоцтво про народження отримане Вами у муніципалітеті, з подальшим перекладом апостильованого свідоцтва присяжним перекладачем на українську мову. Анкета для подання відповідної заяви, посилання на суди та реєстр присяжних перекладачів надано за посиланням

Варто зазначити, що подвійна реєстрація актів цивільного стану не проводиться та свідоцтво про народження отримане в Нідерландах залишається з дитиною на все життя. Саме тому Вам варто вчинити всі відповідні дії до повернення в Україну, або до переїзду для подальшого проживання в інші країни. 

Крім того, тільки у тому випадку, коли Ви плануєте подання до іншої ЗДУ заяви на оформлення ПГУВК дитині (в іншій країні), потрібно також легалізувати Довідку про набуття громадянства за народженням дитиною виданою Посольством України в Королівстві Нідерланди. Легалізація документів виданих Посольством здійснюється Консульською сервісною службою МЗС Нідерландів за адресою Rijnstraat 8, 2515XP, Den Haag. 

2. Мені потрібно зареєструвати акт цивільного стану про одруження в Нідерландах. Куди мені звернутися?

Необхідно звернутись до відділів РАЦСу у муніципалітетах Нідерландів за місцем Вашого проживання та отримати підтверджуючі документи, на яких в подальшому мають бути проставлені штампи «Апостиль» в місцевому суді в Нідерландах. Також такі документи перекладаються українською мовою у присяжного перекладача. Отримані Вами документи визнаються в Україні.

3. Після укладання шлюбу, я змінила/змінив прізвище, як я можу обміняти паспорт? 

Просимо звернути увагу, що зміна прізвища внаслідок шлюбу тягне за собою необхідність подання заяв щодо обміну національного та закордонного паспорта протягом 30 днів з моменту укладення шлюбу. Зважайте на те, що громадяни, які не оформили у встановленому порядку дозвіл про залишення на ПМП за кордоном (докладна інформація про ПМП), з питання обміну паспортних документів повинні звертатися до Державної міграційної служби (ДМС), оскільки національний паспорт може бути змінено лише на території України або у відокремлених підрозділах ДМС на території Польщі. Одночасно ДМС наполягатиме на поданні заяви про обмін закордонного паспорта. Тому розраховуйте на необхідність виїзду з території Королівства Нідерландів для обміну паспортних документів та відповідний відносно тривалий термін очікування на виготовлення цих персональних документів.

Водночас, громадяни, які оформили ПМП та мають відповідну відмітку ДМС або консульської установи України у закордонному паспорті, можуть обміняти закордонний паспорт на шлюбне прізвище у консульстві без необхідності попереднього обміну національного паспорта та виїзду з території Королівства Нідерланди. 


4. Моє місто знаходиться на тимчасово-окупованій території України, та мої документи знищені. Я чув про постанову КМУ, яка дозволяє вам відновити ці документи, як мені відновити втрачене свідоцтво про народження або свідоцтво про шлюб?

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 24.01.2023 № 66 «Про забезпечення здійснення закордонними дипломатичними установами України повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану в умовах воєнного стану» передбачено, що Міністерством закордонних справ України визначаються закордонні дипломатичні установи України, що здійснюють надання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до цієї постанови.

Міністерством закордонних справ України повідомлено, що першими закордонними дипломатичними установами, що забезпечуватимуть діяльність у сфері державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до вищевказаної постанови визначено: посольства України в Грузії, Республіці Казахстан, Республіці Польща, Турецькій Республіці, Федеративній Республіці Німеччина; генеральні консульства України в Кракові, Любліні, Вроцлаві Республіки Польща, Дюссельдорфі, Гамбурзі, Франкфурті-на-Майні, Мюнхені Федеративної Республіки Німеччина, Стамбулі Турецької Республіки; консульства України в Гданську Республіки Польща, Анталії Турецької Республіки.  

1. Встановлення місцезнаходження малолітніх/неповнолітніх дітей

З метою удосконалення встановлення місцезнаходження малолітніх/неповнолітніх дітей, зокрема тих, які безвісті зникли або з якими втрачено зв’язок, Управлінням ювенальної превенції Національної поліції України спільно з компанією «Find My Parent» розроблено мобільний додаток «Reunite Ukraine» для пошуку осіб, зокрема дітей, які безвісти зникли, а також возз’єднання членів сімей, які були незаконно депортовані до рф, білорусі чи тимчасово окупованих територій. 

Завантажити зазначений мобільний додаток можна в App Store та Google Play, більш детальну інформацію розміщено на сайті www.reunite-ukraine.com. Повна інформація щодо проекту та інструкція з користування розміщена на відповідній сторінці Посольства.

2. Чи може МЗС України розшукати моїх родичів, з якими втрачений зв’язок?

Розшук на запити громадян здійснюється в разі, якщо йдеться про розшук найближчих родичів (батько/мати, сестра/брат, діти, чоловік/дружина), у випадках, якщо є серйозні підстави вважати, що особам, яких розшукують, загрожує небезпека (у виключних випадках такий розшук можуть ініціювати й інші особи – близькі чи знайомі розшукуваного), а також якщо маються підтвердження фактів порушення прав та інтересів українських громадян за кордоном, по відношенню до яких ініціюється розшук.

Допомогу з розшуку та відновлення родинних зв’язків, втрачених внаслідок збройних конфліктів, стихійного лиха, техногенних катастроф, сучасних міграційних процесів, інших екстремальних ситуацій  громадянам України безкоштовно надає Служба розшуку Товариства Червоного Хреста України (01004, Київ, вул. Пушкінська 30, тел. тел.: (044) 235-01-57, факс: (044) 288-16-58, e-mail: [email protected]. 

Громадяни можуть також звертатися безпосередньо до Міжнародної Служби Розшуку (Адреса: Internationaler Suchdienst, 5-9, Globe Allee, 34444 Arolsen, Bundesrepublik Deutschland).

3. Чи може МЗС України розшукати громадянина України, який поїхав за кордон і про якого тривалий час відсутні відомості?

Для розшуку громадян України, які зникли безвісти за кордоном, потрібно звернутися із заявою до органів МВС України за місцем проживання, які ініціюють проведення розшуку безвісно відсутніх осіб в іноземних державах.

У разі перебування розшукуваного громадянина на консульському обліку - консульська установа України може повідомити таку особу про те, що його шукають та надати йому інформацію про осіб, які звернулися до МЗС з такою заявою.

Законом України “Про правовий статус осіб, зниклих безвісти” від 12.07.2018 № 2505-VIII (далі – Закон) передбачено вичерпний перелік органів, уповноважених на облік та/або розшук осіб, зниклих безвісти, до якого МЗС та посольства/консульства не відносяться.

Відповідно до пункту 1 статті 18 Закону, заява про розшук особи, зниклої безвісти, має подаватися заявником до відповідного територіального органу Національної поліції України.

4. Я хочу подати заяву для забезпечення розгляду судової справи, як мені це зробити?

З метою здійснення розшуку осіб в інших випадках, у тому числі при розшуку адресних даних громадян для здійснення необхідних дій в рамках судових позовів про стягнення аліментів, рекомендується звертатися до Національного центрального бюро Інтерполу через підрозділи МВС України за місцем проживання (безпосередньо приймати від громадян клопотання про здійснення розшуку НЦБ Інтерполу не уповноважений).

Положеннями пункту 4.1.3. Інструкції про порядок використання правоохоронними органами можливостей Національного центрального бюро Інтерполу в Україні у попередженні, розкритті та розслідуванні злочинів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ, Генеральної прокуратури, Служби безпеки, Державного комітету у справах охорони державного кордону, Державної митної служби та Державної податкової служби України № 3/1/2/5/2/2 від 09.01.1997, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.02.1997 за № 54/1858, передбачено, що правоохоронні органи України, використовуючи систему міжнародного розшуку в межах Інтерполу, мають можливість встановити місцезнаходження особи, яка виїхала за кордон і пропала безвісти.

Відповідно до підпункту 33 пункту 4 Положення про Національну поліцію, затвердженого постановою КМУ № 877 від 28.10.2015, Національна поліція організовує взаємодію правоохоронних та інших державних органів України з Інтерполом, Європолом, а також компетентними органами інших держав з питань, що належать до сфери діяльності Інтерполу та Європолу.

1. Я загубив всі свої документи, що мені робити?

Ви маєте обов'язково звернутись до поліції та отримати рапорт про втрату паспорта чи інших документів. У деяких випадках загублені громадянами та знайдені документи надсилаються до Посольства. Радимо перевірити наявність свого прізвища на відповідній сторінці посольства.

Окрім того, за наявності копій документів, робочого застосунку Дія, тощо, Ви можете отримати тимчасове посвідчення особи (сертифікат), який засвідчить вашу особу для нідерландських органів влади. У тому випадку, якщо Ви не маєте з собою жодних документів, необхідно додатково пройти процедуру встановлення особи. У цьому випадку просимо заздалегідь роздрукувати за заповнити вдома Згоду на обробку персональних даних, та Заяву-анкету, щодо встановлення особи та надати їх разом з фотографіями під час відвідування Посольства. Вас повідомлять щодо подальших дій після проведення необхідних перевірок. Зазвичай цей процес вимагає до 3 тижнів часу.

Щодо відновлення втрачених документів, закордонні дипломатичні установи не мають повноважень чи технічної можливості оформлювати внутрішньо-українські документи до яких відноситься паспорт громадянина України, посвідчення водія, пенсійне посвідчення тощо. З приводу відновлення цих документів Ви можете звернутись в один з відокремлених підрозділів ДМСУ у країнах Європи, перелік яких розміщено у розділі Центри обслуговування громадян ДП «Документ» (ДМСУ) у Європі на цій сторінці.

2. Яким чином сплачується консульський збір?

Ви можете сплатити консульський збір безпосередньо в приміщенні Посольства при поданні документів (за допомогою терміналу, приймаються картки платіжних систем VPAY, Maestro, Visa, Mastercard). 

3. Де можна звернутися за візою в Україну? 

До Візового центру України в м. Гаага в «VF Worldwide Holding Ltd» (https://www.vfsglobal.com/Ukraine/Netherlands/) за адресою Parkstraat 99. Лише остаточне рішення про оформлення чи відмову в оформленні віз приймається, як і раніше, консульським працівником Посольства України у Королівстві Нідерланди.

4. Я обміняв українське посвідчення водія на нідерландське, як мені забрати його? 

За нормами чинного законодавства України та роз’ясненнями МЗС України з посиланням на вимоги МВС та Нацполіції України, посвідчення водія, обмін яких здійснено за кордоном на місцеві (у Нідерландах, отримані від транспортної служби  – www.rdw.nl), підлягають відправленню до органу їх видачі в Україні.

У разі відсутності підтвердження про факт відправки Вашого посвідчення водія, видане уповноваженим органом влади України, виходьте на контакт з органом влади Нідерландів (www.rdw.nl), який вилучив у Вас Ваше посвідчення в порядку обміну на нідерландське посвідчення водія.

5. Як я можу оформити допомогу при народженні дитини за кордоном?

Надання допомоги при народженні дитини регулюється ЗУ «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» №2811-ХІІ від 21.11.1992 року та Постановою КМУ «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми» №1751 від 27.12.2001 року. Так, батьки або один із них, які мають задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) на території України та народили дитину під час тимчасового перебування за межами України, подають видані компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Фактично це значить що Ви маєте оформити набуття громадянства України вашої дитини за народженням. Інструкція щодо підготовки та легалізації розміщена на сторінці. Повна інформація щодо можливості дистанційної подачі заяви та документів розміщена на відповідній сторінці сайту Посольства. Важливо! Закордонні дипломатичні установи України не здійснюють реєстрацію на отримання допомоги при народженні дитини та не виплачують таку допомогу. Довідку про набуття громадянства та легалізовані документи ви подаєте особисто або надсилаєте поштою до відповідних органів соціального захисту, виконавчих органів міськрад, ЦНАП-ів. 

6. Як я можу відмовитись від отримання деяких видів виплат, пільг, соціальної допомоги тощо?

Мінсоцполітики у взаємодії з іншими установами та міністерствами забезпечило створення та функціонування низки цифрових інструментів, які дозволяють оформити ту чи іншу соціальну виплату онлайн або дистанційно відмовитись від них. Інструкція розміщена на відповідній сторінці посольства.


Німеччина: 

  1. Берлін - Am Treptower Park 14
  2. Кельн - Breslauer Platz

Польща:

  1. Варшава - Al. Jerozolimskie 179, 02-222 Warszawa Centrum handlowo-rozrywkowe Blue City (2-й поверх)
  2. Краків - Pawia 5, 31-154 Kraków, Poland
  3. Вроцлав - aleja Śląska 1, 54-118 Wrocław, Poland.
  4. Гданськ - Aleja Grunwaldzka 415, 80-309 Gdańsk, Poland

Туреччина: Стамбул - Стамбул, Лондонське шосе Е-5, Карайолу, паркінг за ТЦ «Аеропорт»

Словаччина: Братислава - Mlynské nivy 5A, 821 09, Bratislava.

Чехія: Прага - Náměstí Republiky 656/8, Staré Město - ТЦ Котва (ОС Kotva)

Іспанія: Валенсія - ст. метро Xàtiva, парковка напроти головного входу у вокзал Estació del Nord. 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux